Scrisoare de la cititori “De ce sunt atât de obosit tot timpul daca dorm suficient”

09 dec. Scrisoare de la cititori: “De ce sunt atât de obosit tot timpul daca dorm suficient?”

Când întrebi pe cineva ce face, dacă nu va raspunde cu obișnuitul „sunt bine”, vor menționa probabil că sunt obosiți sau chiar epuizați. Deci ce se întâmplă? Suntem cu toții atât de obosiți tot timpul? Am încetat să dormim? Deși este diferit pentru fiecare persoană, dacă descoperiți că obțineți ceea ce ar trebui să fie „suficient” somn, dar sunteți tot timpul obosit, nu sunteți singuri. Iată câteva motive pentru care s-ar putea întâmpla asta.

“Dragă Autorou,

Am un somn bun de șapte până la opt ore în fiecare noapte și fac exerciții de cel puțin trei ori pe săptămână, dar cumva mă simt obosit în fiecare zi. Ce îmi folosește energia și ce pot face cu privire la acest aspect?”

Dragi cititori,

Este destul de comun ca oamenii să se simtă obosiți ocazional, în ciuda urmării formulei generale pentru somn și exerciții fizice. Cei mai obișnuiți vinovați pentru furtul energetic sunt somnul de proastă calitate, stresul ridicat și o dietă proastă. Din fericire, acestea sunt în mare parte probleme temporare, usor de rezolvat. Oboseala sau epuizarea ar putea fi, de asemenea, un simptom al unei probleme mai grave. Să aruncăm o privire asupra cauzelor posibile ale oboselii voastre, astfel încât să o putem restrânge și să oferim o soluție pentru ca voi să va simțiti mai energizat.

Cum este somnul dvs. cu adevărat?

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este să vă asigurați că dormiți suficient și bine. Cele opt ore recomandate de somn sunt doar o orientare liberă, iar cantitatea perfectă de somn variază de la o persoană la alta. (De fapt, prea mult somn poate duce la oboseală și alte probleme la fel de puțin somn). Cantitatea ta ideală de somn se schimbă și pe măsură ce îmbătrânești.

Pentru a afla de cât ai nevoie de somn personal, desfășoară un experiment, mutandu-ți ora de culcare până când te trezești natural chiar înainte de alarma de dimineață. De asemenea, puteți utiliza o aplicație precum Shleep pentru a calcula cel mai bun moment pentru a adormi, pe baza ciclurilor de somn. Teoria este că dacă te trezești între ciclurile de somn adânc, în loc de cel din mijlocul unuia, te vei simți mai înviorat și mai alert în loc sa te simti lipsit de vlaga.

În sfârșit, nu contează doar cât de mult dormiti, ci și cât de bine dormiți – calitatea somnului – care contează. Dacă te trezești sau agiti noaptea, somnul tău este sabotat, indiferent de câte ore ai obține. Oamenii care au apnee de somn dorm slab din cauza problemelor de respirație, dar multe persoane cu afecțiune nici nu știu că le au. Iată câteva lucruri pe care le poți face despre calitatea somnului:

Utilizați tehnologia de urmărire a somnului care vă poate ajuta să aflați cât de bine dormiți.

De asemenea, puteți exersa igiena esențială a somnului (scăpați de aparatele electronice după ce dati stingerea inainte de culcare, evitați cofeina și alcoolul etc.) pentru a vă asigura un somn mai bun.

Niciun comentariu

Sorry, the comment form is closed at this time.