Sfaturi de la nutritionisti pentru o viata activa

16 dec. Sfaturi de la nutritionisti pentru o viata activa

Pentru o viata sanatoasa, evitati excesul de alimente nocive, nu si de… somn. Asa ar putea suna avertismentul specialistilor in nutritie. Dacă somnul sărac nu este problema ta, următorul lucru pe care trebuie să-l analizezi este dieta ta. Alimentele pe care le consumi te fac mai mult sau mai puțin productiv și energizat, deoarece acestea sunt cu adevărat combustibilul pentru creierul tău.

Unele gustări și mese te țin sățioase ore întregi, în timp ce altele sunt mai susceptibile să provoace prăbușiri de zahăr într-o perioadă scurtă de timp. Ouăle și portocalele, de exemplu, sunt mai susceptibile să vă asigure o senzatie de satietate decât biscuiții și croissantele. Așadar, dacă vă simțiți obosit în primul rând în anumite momente ale zilei (de exemplu, prăbușirile după-amiezii), mai degrabă decât pe parcursul zilei, o mai bună gustare și o planificare a meselor poate ajuta la crearea unei zile cu energie mai mare.

Cercetările efectuate de Academia Americană de Medicină a Somnului sugerează că dietele bogate în grăsimi pot duce la somnolență în timpul zilei și mai puțină vigilență, de aceea este recomandată o dietă mai echilibrată.

Rezultatele arată că un consum mai mare de grăsimi a fost asociat cu o somnolență obiectivă crescută în timpul zilei, în timp ce un aport mai mare de carbohidrați a fost asociat cu o alertă crescută. Nu a existat nicio relație între consumul de proteine ​​și somnolență sau vigilență. Aceste descoperiri au fost independente de sexul, vârsta și indicele de masă al subiecților, precum și de cantitatea totală de somn pe care o primeau și de aportul caloric total.

În mod similar, alte studii sugerează că ar trebui să mănânci carbohidrați mai naturali, neprocesați, chiar și la micul dejun.

În cele din urmă, nu uitați să beți suficientă apă în fiecare zi (și asigurați-vă că nu vă deshidratați și nu vă distrugeți somnul cu alcool și cofeină).

Niciun comentariu

Sorry, the comment form is closed at this time.